Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 10.10.2024, 02:49 |
Черкаська загальноосвітня школа I-III ступенів №24 | |
Вітаю Вас Гость |
|
куточок психологічної служби
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ІЗ ПРОБЛЕМ ТЕСТУВАННЯ Для того щоб ви могли впевнено впоратися з тестом у напруженій екзаменаційній обстановці, почніть готуватись до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, вам підкаже даний матеріал. ТРЕНУЙСЯ! Перед офіційним (змаганням, атестацією) тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів – просто заради тренування. Не можна навчитись добре вирішувати тести, не виконуючі їх самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки призводять до знайомства з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід – самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування. ПОСПІШАЙ! Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, потрібний для виконання тестів. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування. ВИПРОБОВУЙ! У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні. ПРОПУСКАЙ! Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов’язково впораєтесь. Просто нерозумно недібрати балів тільки тому, що ви не добрались до „своїх” завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудован за принципом „сходів” і починається з легких завдань, то не варто пропускати всі перші завдання. УГАДУЙ! Якщо ви впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед відповідями, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів. ВИКЛЮЧАЙ! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь,
а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє
концентрувати увагу всього на одній – двох ознаках (а це легше), а не відразу
на п’ятьох-сімох (що набагато складніше). СКОРОЧУЙ ВИБІР! Якщо кількі відповідей (1-2) із чотирьох чи п’яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші – підходящими з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це – теорія ймовірності. Адже, „негативне значення” (проте, яка відповідь свідомо не годиться) – це теж знання, і не розумно відмовлятись від його використання. ДУМАЙ ТІЛЬКИ ПРО ПОТОЧНЕ ЗАВДАННЯ! Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами),як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає вам та іншим безцінний психологічний ефект – забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилось вам „не по зубах”). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали. ЧИТАЙ ЗАВДАННЯ ДО КІНЦЯ! Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання з „першими словами” й добудувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях. НЕ ЗАСМУЧУЙСЯ! У будь-якому професійно підготовленому тесті чимало завдань, з якими ви просто не зможете впоратись (так заплановано). Більше того, усі 100% завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду. Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний. Ця установка особливо знадобиться „круглим відмінникам”, які звикли при звичайних методах контролю домагатись максимального результату (завжди „п’ятірки”). Якщо ви хочете стати класним „тестовим бійцем”, навчайтесь не тільки наносити удари, а й „тримати” їх (якщо висловлюватись термінами боксу). Треба категорично відмовитись від „комплексу відмінника”, який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі. ЗАПЛАНУЙ ДВА КОЛА! Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) сеансу пройти всі завдання за „першим колом”. Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас („своїх”) завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити. (Подібний рецепт, на жаль, не годиться для комп’ютерних тестів, які часто просто не дозволяють повертатись до попередніх завдань далі, ніж на один крок.) Психологічна служба школи. ЯК ЗНАЙТИ СПІЛЬНУ МОВУ З ПІДЛІТКОМ?
За словами відомого радянського психолога Л.С. Виготського, підлітковий вік є одним із самих складних епох в онтогенезі людини, він охарактеризував його як період, в якому рівновага, що склалась ще в попередньому дитячому віці, порушена у зв'язку з появою сильного фактору статевого дозрівання, а нова рівновага ще не набута. Ви, напевне, помітили за своєю дитиною різке погіршення поведінки. Це може проявлятись як негативізм, впертість, дратівливість, протиставлення себе дорослим, нестійкість емоційних станів, безвідповідальне ставлення до навчання, схильність до конфліктів... Причин для таких серйозних змін більше ніж досить, адже психіка ставить перед підлітком безліч задач, і їх потрібно вирішити за досить короткий астрономічний час. Йому потрібно: - по-перше, пристосуватись до змін свого фізичного стану, прийняти себе "нового"; - по-друге, вжитися в дорослу сексуальну роль та досягти статусу зрілих стосунків з представниками протилежної статі; - по-третє, виробити комплекс цінностей, відповідно до якого будується поведінка; - по-четверте, досягти соціальне відповідальної поведінки; - по-п'яте, вибрати професію та підготуватися до професійної діяльності; - по-шосте, підготуватися до майбутнього шлюбу та сімейного життя. В зв'язку з цим підліток часто переживає тривогу, страх, невпевненість, самотність. Йому не легко! Зрозумійте його! Часто в таких умовах інтенсивного фізичного та психічного розвитку підліток може оволодіти не почуттям дорослості, а почуттям вікової неповноцінності. Підлітковий вік часто називають важким та конфліктним. Дитина починає критично відноситися до сімейних традицій, цінностей. Прагнення знайти себе як особистість породжує потребу у відторгненні всіх тих, хто звично впливав на підлітка із року в рік. Прагнення усвідомити та розвинути свою унікальність, почуття особистості вимагають від нього відокремлення від сімейного "Ми", проте реально знаходитись наодинці зі своїм "Я" він ще не може. Як би не склалося життя підлітка, орієнтація на сім'ю та потреба в ній в цей важливий період життя надзвичайна!
10 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я
Науково - обгрунтованим є той факт, що фізичне, психічне й духовне здоров'я взаємопов'язані між собою, тобто якщо людина має певні відхилення у психіці, то це безумовно відображається на інших складових здоров'я. За даними ВОЗ кожен третій мешканець України має відхилення саме у стані психічного здоров'я. Для відновлення свого здоров % людина повинна застосувати певний комплекс дій, які будуть позитивно та всебічно впливати на організм людини. 1. Треба звернути увагу на те, який ви ведете спосіб життя. Встановіть для себе оптимальний режим дня. Визначте для себе час, коли б ви могли харчуватися, працювати й відпочивати. Включить до своєї життєдіяльності певне фізичне навантаження. 2. Намагайтеся не піддаватися впливу негативних емоцій, а налаштовувати себе на оптимістичний лад. Ще стародавні Східні філософи говорили „Не дозволяйте ніколи незадоволеності, презирству, жадібності, ревнощам та іншим низьким інстинктам торкнутися вашого розуму. Такі емоції створюють негативні струни, отруюють розум і тіло, результатом чого буде хвороба. Дисциплінуйте ваші емоції, будьте щасливими і не дозволяйте зовнішнім обставинам впливати на вас!" Матеріали взяти з Інтернет - ресурсів У скарбничку батькам першокласників 1. Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів. 2. Не підганяйте її, розрахувати час - це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому немає. 3. Не посилайте дитини в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає силу. 4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без подібних застережень: "Дивись, поводь себе гарно!", "Щоб не було поганих оцінок'1 тощо. У дитини попереду важка праця. 5. Забудьте фразу: "Що ти сьогодні отримав?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після робочого дня), Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу. 6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже. 7. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно. 8. Після школи дитина не повинна зразу сідати за виконання завдань, необхідно 2-3 години відпочити (на ГПД діти гуляють до 15 години). Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години. 9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хвилин необхідно відпочити 10-15 хв. 10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А коли вже потрібна допомога, то без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, зживаючи слова: "не хвилюйся", "ти все вмієш", "давай поміркуємо разом", "згадай, як пояснював вчитель" тощо. 11. При спілкуванні з дитиною не вживайте виразу: "Якщо ти будеш добре вчитись, то...". Часом умови ставлять важкі й тоді ви опиняєтесь у неприглядному стані. 12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі. 13. У сімї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтесь з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного. 14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження. 15.Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її. З повагою, психологічна служба школи
Волонтерство – справа потрібна! З 1 квітня 2011 року обласний центр практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників розпочав реалізацію проекту «Волонтерський рух як інноваційна форма розвивальної, превентивної та профілактичної соціально-педагогічної роботи з молоддю», який отримав грантову підтримку за результатами конкурсу малих грантів «Молодь діє», оголошеного Кременчуцьким міським комітетом молодіжних організацій у рамках проекту "Розвиток громадської ініціативи серед молоді Полтавської та Черкаської областей" за фінансової підтримки Національного фонду підтримки демократії (США). Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24 Черкаської міської ради Черкаської області стала учасником проекту.
Мета проекту: активізація волонтерської діяльності учнівської та студентської молоді, у тому числі сільської місцевості, в умовах загальноосвітніх навчальних закладів та професійно-технічних навчальних закладів з питань запобігання негативним явищам в учнівському середовищі та місцевій громаді; залучення учнівської та студентської молоді до активного громадського життя на засадах партнерської взаємодії; створення позитивного іміджу психологічної служби закладів освіти В рамках проекту планується проведення проведення громадських акцій та інформативно-просвітницьких заходів, спрямованих на формування активної соціальної позиції молоді та місцевої громади в питаннях запобігання негативним явищам в учнівському та молодіжному середовищі; проведення Internet-конференції по обміну досвідом, набутому в рамках реалізації проекту, та з питань перспективи розвитку волонтерської діяльності як інноваційної форма розвивальної, превентивної та профілактичної роботи спеціалістів психологічної служби закладів освіти з молоддю в Черкаській області. 15 квітня 2011 року на базі ЧОІПОПП відбувся семінар-тренінг по підготовці тренерів-координаторів волонтерської діяльності в закладах освіти Черкаської області. Психологічна служба Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №24 Черкаської міської ради Черкаської області на семінарі-тренінгу була представлена у складі практичного психолога Дмитренко С.О. та соціального педагога Коротич А.В. Семінар-тренінг відбувався з 8.30 до 18.00 години та містив в собі 4 сесії: Сесія 1. Знайомство. Презентація проекту «Волонтерський рух як інноваційна форма розвивальної, превентивної та профілактичної соціально- педагогічної роботи з молоддю». Сесія 2. Громадські кампанії як різновид інформаційно-просвітницької, превентивної та профілактичної роботи. Співпраця із ЗМІ. Сесія 3. Громадські кампанії як різновид інформаційно-просвітницької, превентивної та профілактичної роботи (продовження). Сесія 4. Відпрацювання практичних навичок.
Психологічна служба школи активно долучилась до розробки та впровадження концепції волонтерської діяльності учнівської молоді. Виховна година з елементами психологічного тренінгу в 10-му класі "Я та моя родина". Фото з уроку |
|
Create by Hitch © 2024 |